Het programma omvat de zorg en verantwoordelijkheid voor een goede ruimtelijke ontwikkeling en inrichting van de gemeente, zowel de stad als het platteland inclusief de dorpen en kernen.
Dit gebeurt onder andere door beleidsvoorbereiding en -uitvoering. Daartoe behoren het opstellen van planologisch kaders met een goede ruimtelijke onderbouwing, voor initiatieven uit de samenleving (een bestemmingsplan of een omgevingsvergunning).
In 2022 treedt de Omgevingswet in werking. Deventer heeft inmiddels een mooie voorsprong op andere gemeenten doordat wij al een Omgevingsvisie hebben en een Bestemmingsplan met Verbrede Reikwijdte, het bestemmingsplan Deventer, Stad en Dorpen. Dat laatste gecombineerd met een verordening voor de gehele fysieke leefomgeving. De Omgevingswet gaat grote veranderingen teweegbrengen. We zetten ondanks de uitgestelde wet al flinke stappen om in 2022 overeenkomstig de wet te werken. Voor een flink deel werken we al Omgevingswetproof. De samenleving is daarbij zoveel als mogelijk aan zet. Wij geven vooral de hoofdlijnen, insprirerende ambities, en een set spelregels mee, overeenkomstig onze Omgevingsvisie. De belangen van omwonenden en andere belanghebbende worden in een zorgvuldig participatietraject geborgd. De overheid is daarbij steeds meer de verbinder en bewaker van de spelregels, en dus vooral regisseur, in plaats van zelf de realisator. De gemeente blijft echter wel degene die uiteindelijk beslist op een initiatief, vanuit haar publieke rol en verantwoordelijkheid.
Verder leggen wij via het ruimtelijke spoor vaak de basis voor de realisatie van de doelstellingen van andere beleidsvelden, zoals Bereikbaarheid, Parkeren en Wonen. Wij dragen bij aan goede afspraken met o.a. de corporaties over de volkshuisvesting. We zijn actief richting onze partners om de grote woningbouwopgave te helpen realiseren. Deventer heeft grote ambities uitgesproken om een bijdrage te leveren aan het oplossen van de ‘woningnood’. We onderzoeken hoe en onder welke voorwaarden we tot 2035 11.000 woningen aan de huidige voorraad toe kunnen voegen. We bewaken daarbij de kwaliteit van het landelijk gebied dat zich geconfronteerd ziet met een grote druk op de ruimte, vanwege de vraag naar nieuwe woningen, maar ook door ruimtevragen vanuit de sector zelf, vanuit energie (wind, zon), natuur, water, recreatie etc.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - Kwaliteit stad en land
We ontwikkelen en versterken de bestaande, specifieke (ruimtelijke) kwaliteiten van stad en land, zoals onder andere verankerd in de Omgevingsvisie 2019.
Relatie met strategisch doel
Duurzaam Deventer
De twee hoofddoelen uit het Nationale Klimaatakkoord (2019) zijn het lokaal opwekken van duurzame energie door middel van zon en wind en de transitie naar een warmtevoorziening zonder fossiele brandstoffen. In 2020 is het Deventer Energieplan vastgesteld. Daarin zijn de stappen beschreven om tot een energieneutraal Deventer te komen. Daarna is de warmtetransitievisie vastgesteld en is met omringende gemeenten gewerkt aan de Regionale Energiestrategie. Het is een grote uitdaging om de energietransitie in samenhang met andere (ruimtelijke) opgaven en in samenspraak met bewoners en bedrijven gestalte te geven. Participatie door inwoners, bedrijven en andere partners is de sleutel bij de ontwikkeling van plannen voor opwek van duurzame energie. Daar zullen wij in 2022 mee doorgaan. Over de wijze waarop gaan we in gesprek met de raad.
Naast de RES met de focus op het realiseren van opwek van elektriciteit middels zon en wind, heeft de gemeente ook de opgave om de warmtetransitievisie te vertalen in wijkuitvoeringsplannen. De warmtevoorziening in nieuwe en bestaande wijken vraagt blijvende inzet vanuit de gemeente. Daarnaast worden er grote programma's voor energiebesparing uitgerold en vanwege de complexiteit en dynamiek vraagt dit extra capaciteit.
Mobiliteit is een belangrijk onderdeel van de energietransitie. Fossiele brandstoffen maken plaats voor duurzame energiebronnen. Het programmaplan Duurzame mobiliteit beschrijft hoe bewoners en bedrijven worden gestimuleerd om meer gebruik te maken van schone vervoermiddelen. De vier pijlers van het programmaplan ‘duurzame mobiliteit’ zijn:
1. infrastructuur: wegennetwerk en voorzieningen;
2. gedragsverandering: promotie van schone vervoersmiddelen;
3. samenwerking, vooral met bedrijfsleven;
4. innovatie en technologie.
Aanvullend werken we aan de logistiek in de binnenstad. De bedoeling is te komen tot zero emissie. Ook rollen we de rode loper uit voor de fiets. Het programma fiets is vastgesteld voor de periode 2021-2025. In de binnenstad investeren we in meer fietsvoorzieningen en bijbehorende dienstverlening.
Extreme weersomstandigheden hebben deze zomer in Zuid-Limburg geleid tot veel getroffenen en grote schade door wateroverlast. Het benadrukt de noodzaak om in Deventer blijvend te investeren in klimaatadaptatie.
We hebben geconstateerd dat een aantal maatschappelijke ontwikkelingen en thema's zoals droogte, hittestress, biodiversiteit en waarde van bomen nog niet goed verankerd waren in het geldende bomenbeleidsplan. Dit is vertaald naar een nieuw bomenbeleidsplan. Ook wordt een relatie gelegd met het nieuwe programmaplan klimaatadaptie en stellen we middelen beschikbaar voor klimaatadaptieve maatregelen. Met deze actualisatie is het nieuwe plan 2021 - 2030 toekomstbestendig, ook in het kader van de omgevingsvisie.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis uit en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder cultuur. Cultuur die ons doet ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken. Juist deze sector heeft flink geleden onder de coronacrisis. We spannen ons in voor het gelijk houden van de cultuurbegroting en waar mogelijk klappen op te vangen van instellingen die het hoofd tijdelijk niet boven water kunnen houden. In Deventer wordt historie met toekomst verbonden. Op bijzondere erfgoedlocaties ontpoppen initiatieven die ons inspireren. Zij krijgen de ruimte om te experimenteren en te groeien. Cultuur geeft op die manier letterlijk en figuurlijk identiteit, het brengt reuring en jaagt ruimtelijke, economische en sociale ontwikkelingen aan.
De Cultuurvisie Boeien en Bloeien wil de volle breedte van het culturele speelveld ondersteunen en financiële ruimte creëren voor het stimuleren van vernieuwende initiatieven. We kijken daarbij ook naar de aantrekkelijkheid voor jongeren. Dit omdat we vanuit onze woonambitie inzetten op verjongen. Dat betekent dat Deventer de leefomgeving, culturele voorzieningen, evenementen, horeca, sport en schoolgebouwen aantrekkelijk wil maken voor de eigen jongeren, voor studenten en voor de vestiging van jonge gezinnen.
We werken een plan uit voor een toekomstbestendig gebruik van het vastgoed aan de Keizerstraat. De Schouwburg, het Kunstcircuit, het voormalige Filmhuis en de Irispanden zijn samengebracht onder de werknaam De Nieuwe Keizer. Deze ontwikkeling geeft een stevige impuls aan de economische ontwikkeling van het gebied. Daarnaast worden met deze ontwikkeling een aantal financiële knelpunten opgelost.
Voor het Burgerweeshuis wordt in deze begroting nog eens €1,3 miljoen euro extra gereserveerd zodat de totale reservering €4 miljoen euro bedraagt.. Conform de Leidraad Grote Projecten, wordt eerst de initiatieffase doorlopen met een uitwerking en vergelijking van verschillende scenario's.
Bewoners en bezoekers zoeken in de binnenstad sfeer en beleving. Onmisbare ingrediënten hiervoor zijn: een onderscheidend en verrassend aanbod van winkels, horeca, culturele en toeristisch recreatieve voorzieningen, een aangename ambiance en activiteiten. Kwaliteit en uitstraling zijn een voorwaarde. Het merendeel van deze ingrediënten is in Deventer ruim voor handen. Denk aan het monumentale karakter van de binnenstad, het relatief grote aanbod van winkels met een ‘couleur locale’, de karakteristieke inrichting van de openbare ruimte en landelijk bekende evenementen zoals Deventer op stelten, het Dickens festijn en de boekenmarkt. De binnenstad ondergaat de komende jaren een transformatie van ‘place to buy’ naar ‘place to be’. Als gevolg van de coronacrisis versnelt deze transformatie. Hiervoor is een programma-overstijgende uitvoeringsagenda voor de binnenstad opgesteld.
Prestaties
Doelstelling - Bereikbaar Deventer
We verbeteren de bereikbaarheid van Deventer. We beschouwen daartoe opnieuw onze hoofdwegenstructuur op actualiteit en pakken de knelpunten aan. We blijven inzetten op een autoluwe binnenstad en faciliteren daartoe het parkeren aan de randen van de stad. We zetten onze inzet op nieuwe vormen van duurzame mobiliteit voort met extra aandacht voor de fiets, inclusief de stalling daarvan.
Relatie met strategisch doel
Duurzaam Deventer
De twee hoofddoelen uit het Nationale Klimaatakkoord (2019) zijn het lokaal opwekken van duurzame energie door middel van zon en wind en de transitie naar een warmtevoorziening zonder fossiele brandstoffen. In 2020 is het Deventer Energieplan vastgesteld. Daarin zijn de stappen beschreven om tot een energieneutraal Deventer te komen. Daarna is de warmtetransitievisie vastgesteld en is met omringende gemeenten gewerkt aan de Regionale Energiestrategie. Het is een grote uitdaging om de energietransitie in samenhang met andere (ruimtelijke) opgaven en in samenspraak met bewoners en bedrijven gestalte te geven. Participatie door inwoners, bedrijven en andere partners is de sleutel bij de ontwikkeling van plannen voor opwek van duurzame energie. Daar zullen wij in 2022 mee doorgaan. Over de wijze waarop gaan we in gesprek met de raad.
Naast de RES met de focus op het realiseren van opwek van elektriciteit middels zon en wind, heeft de gemeente ook de opgave om de warmtetransitievisie te vertalen in wijkuitvoeringsplannen. De warmtevoorziening in nieuwe en bestaande wijken vraagt blijvende inzet vanuit de gemeente. Daarnaast worden er grote programma's voor energiebesparing uitgerold en vanwege de complexiteit en dynamiek vraagt dit extra capaciteit.
Mobiliteit is een belangrijk onderdeel van de energietransitie. Fossiele brandstoffen maken plaats voor duurzame energiebronnen. Het programmaplan Duurzame mobiliteit beschrijft hoe bewoners en bedrijven worden gestimuleerd om meer gebruik te maken van schone vervoermiddelen. De vier pijlers van het programmaplan ‘duurzame mobiliteit’ zijn:
1. infrastructuur: wegennetwerk en voorzieningen;
2. gedragsverandering: promotie van schone vervoersmiddelen;
3. samenwerking, vooral met bedrijfsleven;
4. innovatie en technologie.
Aanvullend werken we aan de logistiek in de binnenstad. De bedoeling is te komen tot zero emissie. Ook rollen we de rode loper uit voor de fiets. Het programma fiets is vastgesteld voor de periode 2021-2025. In de binnenstad investeren we in meer fietsvoorzieningen en bijbehorende dienstverlening.
Extreme weersomstandigheden hebben deze zomer in Zuid-Limburg geleid tot veel getroffenen en grote schade door wateroverlast. Het benadrukt de noodzaak om in Deventer blijvend te investeren in klimaatadaptatie.
We hebben geconstateerd dat een aantal maatschappelijke ontwikkelingen en thema's zoals droogte, hittestress, biodiversiteit en waarde van bomen nog niet goed verankerd waren in het geldende bomenbeleidsplan. Dit is vertaald naar een nieuw bomenbeleidsplan. Ook wordt een relatie gelegd met het nieuwe programmaplan klimaatadaptie en stellen we middelen beschikbaar voor klimaatadaptieve maatregelen. Met deze actualisatie is het nieuwe plan 2021 - 2030 toekomstbestendig, ook in het kader van de omgevingsvisie.
Levendig Deventer
Deventer straalt geschiedenis uit en ademt cultuur. Wij vinden kunst en cultuur belangrijk, niet alleen ter verrijking van ons leven, maar ook ter vergroting van onze betrokkenheid bij de samenleving. Een sterk Deventer kan niet zonder cultuur. Cultuur die ons doet ontspannen, vermaken, verbazen en nadenken. Juist deze sector heeft flink geleden onder de coronacrisis. We spannen ons in voor het gelijk houden van de cultuurbegroting en waar mogelijk klappen op te vangen van instellingen die het hoofd tijdelijk niet boven water kunnen houden. In Deventer wordt historie met toekomst verbonden. Op bijzondere erfgoedlocaties ontpoppen initiatieven die ons inspireren. Zij krijgen de ruimte om te experimenteren en te groeien. Cultuur geeft op die manier letterlijk en figuurlijk identiteit, het brengt reuring en jaagt ruimtelijke, economische en sociale ontwikkelingen aan.
De Cultuurvisie Boeien en Bloeien wil de volle breedte van het culturele speelveld ondersteunen en financiële ruimte creëren voor het stimuleren van vernieuwende initiatieven. We kijken daarbij ook naar de aantrekkelijkheid voor jongeren. Dit omdat we vanuit onze woonambitie inzetten op verjongen. Dat betekent dat Deventer de leefomgeving, culturele voorzieningen, evenementen, horeca, sport en schoolgebouwen aantrekkelijk wil maken voor de eigen jongeren, voor studenten en voor de vestiging van jonge gezinnen.
We werken een plan uit voor een toekomstbestendig gebruik van het vastgoed aan de Keizerstraat. De Schouwburg, het Kunstcircuit, het voormalige Filmhuis en de Irispanden zijn samengebracht onder de werknaam De Nieuwe Keizer. Deze ontwikkeling geeft een stevige impuls aan de economische ontwikkeling van het gebied. Daarnaast worden met deze ontwikkeling een aantal financiële knelpunten opgelost.
Voor het Burgerweeshuis wordt in deze begroting nog eens €1,3 miljoen euro extra gereserveerd zodat de totale reservering €4 miljoen euro bedraagt.. Conform de Leidraad Grote Projecten, wordt eerst de initiatieffase doorlopen met een uitwerking en vergelijking van verschillende scenario's.
Bewoners en bezoekers zoeken in de binnenstad sfeer en beleving. Onmisbare ingrediënten hiervoor zijn: een onderscheidend en verrassend aanbod van winkels, horeca, culturele en toeristisch recreatieve voorzieningen, een aangename ambiance en activiteiten. Kwaliteit en uitstraling zijn een voorwaarde. Het merendeel van deze ingrediënten is in Deventer ruim voor handen. Denk aan het monumentale karakter van de binnenstad, het relatief grote aanbod van winkels met een ‘couleur locale’, de karakteristieke inrichting van de openbare ruimte en landelijk bekende evenementen zoals Deventer op stelten, het Dickens festijn en de boekenmarkt. De binnenstad ondergaat de komende jaren een transformatie van ‘place to buy’ naar ‘place to be’. Als gevolg van de coronacrisis versnelt deze transformatie. Hiervoor is een programma-overstijgende uitvoeringsagenda voor de binnenstad opgesteld.
Prestaties
Doelstelling - Evenwichtige Woningvoorraad
We zorgen in samenspraak met onze partners voor een evenwichtige woningvoorraad die aansluit op de behoefte in Deventer, zowel naar aantal als naar aard. We zetten daarbij in op een versnelling van de productie, vanwege de grote vraag naar goede woningen. We passen daarbij de principes uit de Omgevingsvisie en de (geactualiseerde) Woonvisie toe. We streven naar evenwichtige wijken en buurten, en benutten bestaande kwaliteiten. Inbreiding gaat voor uitbreiding. We geven verder vorm en inhoud aan het traject Wonen en Voorzieningen, overeenkomstig de vastgestelde Routekaarten.
Relatie met strategisch doel
Duurzaam Deventer
De twee hoofddoelen uit het Nationale Klimaatakkoord (2019) zijn het lokaal opwekken van duurzame energie door middel van zon en wind en de transitie naar een warmtevoorziening zonder fossiele brandstoffen. In 2020 is het Deventer Energieplan vastgesteld. Daarin zijn de stappen beschreven om tot een energieneutraal Deventer te komen. Daarna is de warmtetransitievisie vastgesteld en is met omringende gemeenten gewerkt aan de Regionale Energiestrategie. Het is een grote uitdaging om de energietransitie in samenhang met andere (ruimtelijke) opgaven en in samenspraak met bewoners en bedrijven gestalte te geven. Participatie door inwoners, bedrijven en andere partners is de sleutel bij de ontwikkeling van plannen voor opwek van duurzame energie. Daar zullen wij in 2022 mee doorgaan. Over de wijze waarop gaan we in gesprek met de raad.
Naast de RES met de focus op het realiseren van opwek van elektriciteit middels zon en wind, heeft de gemeente ook de opgave om de warmtetransitievisie te vertalen in wijkuitvoeringsplannen. De warmtevoorziening in nieuwe en bestaande wijken vraagt blijvende inzet vanuit de gemeente. Daarnaast worden er grote programma's voor energiebesparing uitgerold en vanwege de complexiteit en dynamiek vraagt dit extra capaciteit.
Mobiliteit is een belangrijk onderdeel van de energietransitie. Fossiele brandstoffen maken plaats voor duurzame energiebronnen. Het programmaplan Duurzame mobiliteit beschrijft hoe bewoners en bedrijven worden gestimuleerd om meer gebruik te maken van schone vervoermiddelen. De vier pijlers van het programmaplan ‘duurzame mobiliteit’ zijn:
1. infrastructuur: wegennetwerk en voorzieningen;
2. gedragsverandering: promotie van schone vervoersmiddelen;
3. samenwerking, vooral met bedrijfsleven;
4. innovatie en technologie.
Aanvullend werken we aan de logistiek in de binnenstad. De bedoeling is te komen tot zero emissie. Ook rollen we de rode loper uit voor de fiets. Het programma fiets is vastgesteld voor de periode 2021-2025. In de binnenstad investeren we in meer fietsvoorzieningen en bijbehorende dienstverlening.
Extreme weersomstandigheden hebben deze zomer in Zuid-Limburg geleid tot veel getroffenen en grote schade door wateroverlast. Het benadrukt de noodzaak om in Deventer blijvend te investeren in klimaatadaptatie.
We hebben geconstateerd dat een aantal maatschappelijke ontwikkelingen en thema's zoals droogte, hittestress, biodiversiteit en waarde van bomen nog niet goed verankerd waren in het geldende bomenbeleidsplan. Dit is vertaald naar een nieuw bomenbeleidsplan. Ook wordt een relatie gelegd met het nieuwe programmaplan klimaatadaptie en stellen we middelen beschikbaar voor klimaatadaptieve maatregelen. Met deze actualisatie is het nieuwe plan 2021 - 2030 toekomstbestendig, ook in het kader van de omgevingsvisie.
Prestaties
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
Implementatie omgevingswet | 8.3 Wonen en bouwen | Autonome afwijking | |
Voor de implementatie Omgevingswet wordt voor 2023 aanvullend budget gevraagd. Doordat de implementatie meerdere keren is uitgesteld, loopt onze implementatie ook door. De raming voor 2023 is gebaseerd op de jaarschijf 2022 van de oorspronkelijke aanpak. We hebben voor de jaarschijf 2023 aanvullend € 475.000 nodig. Het voorstel is dit te dekken uit de resterende rijksmiddelen die beschikbaar zijn binnen programma Algemene dekkingsmiddelen. Dekking: Dekking vanuit ander programma | |||
Programma Aanpak Stikstof (PAS) | 8.3 Wonen en bouwen | Autonome afwijking | |
In 2019 deed de RvS een belangrijke uitspraak omtrent de uitstoot van stikstof. Dat had grote gevolgen voor de boeren, maar ook voor bouwwerkzaamheden e.d. Dit onderwerp vraagt extra ambtelijke inzet. De laatste jaren is daar tweemaal eenmalig extra budget ad €50.000 voor beschikbaar gesteld. Ook dit jaar zal er extra capaciteit voor nodig zijn daarom vragen we nogmaals eenmalig een extra budget maar nu voor een bedrag van €25.000. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Vrijval reserve overloop Flexwonen | 8.3 Wonen en bouwen | Autonome afwijking | |
In 2022 is budget beschikbaar gesteld ten behoeve van het project Flexwonen voor een bedrag van €74.000. Inmiddels zijn voor dit onderwerp diverse rijkssubsidies ontvangen waardoor genoemd budget vrij kan vallen. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Technische wijziging | 9.0 Meerdere | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. Dekking: Dekking binnen eigen programma |
Exploitatie | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 8.043 | 3.511 | 11.554 | 575 | 12.130 |
Baten | 5.000 | 516 | 5.517 | 0 | 5.517 |
Saldo | -3.043 | -2.995 | -6.038 | -575 | -6.613 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
Implementatie omgevingswet | Lasten | 475 | 0 | 0 | 0 | 0 |
---|---|---|---|---|---|---|
Programma Aanpak Stikstof (PAS) | Lasten | 25 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Technische wijziging | Lasten | 75 | 75 | 75 | 75 | 71 |
Totaal lasten | 575 | 75 | 75 | 75 | 71 | |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo | -575 | -75 | -75 | -75 | -71 |
Reserves | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting | 0 | 253 | 253 | 0 | 253 |
Putting | 57 | 1.195 | 1.253 | 74 | 1.326 |
Saldo | 57 | 943 | 1.000 | 74 | 1.074 |
Investeringen | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven | 0 | 8 | 8 | 0 | 8 |
Inkomsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Saldo | 0 | -8 | -8 | 0 | -8 |
Standenregister
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
---|---|---|---|---|---|
Ruimtelijke ontwikkeling | Meerjarenbegroting 2023-2026 | 8.043 | 5.000 | -3.043 | |
3e kwartaalrapportage 2022 | 2.250 | 0 | -2.250 | ||
4e kwartaalrapportage 2022 | 1.261 | 416 | -845 | ||
Verkoop standpl Stalpaert vd Wielenstraat | 28 | 28 | 2023-215 | ||
Verkoop standpl Zweedsestraat 43 | 20 | 20 | 2023-408 | ||
Verkoop standpl Zweedsetraat 27 en 35 | 52 | 52 | 2023-265 | ||
Totaal programma | 11.554 | 5.516 | -6.038 | ||
Reserves (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Ruimtelijke ontwikkeling | Meerjarenbegroting 2023-2026 | 0 | 57 | 57 | |
3e kwartaalrapportage 2022 | 152 | 356 | 204 | ||
4e kwartaalrapportage 2022 | 0 | 840 | 840 | ||
Verkoop standpl Stalpaert vd Wielenstraat | 28 | 0 | -28 | 2023-215 | |
Verkoop standpl Zweedsetraat 43 | 20 | 0 | -20 | 2023-408 | |
Verkoop standpl Zweedsetraat 27 en 35 | 52 | 0 | -52 | 2023-265 | |
Totaal programma | 252 | 1.253 | 1.001 | ||
Investeringen (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Ruimtelijke ontwikkeling | 4e kwartaalrapportage 2022 | 8 | 0 | -8 | |
Totaal programma | 8 | 0 | -8 |