Verbindend kader Sociaal domein
We hebben een verbindend kader sociaal domein 2019-2022 vastgesteld waarin de ambities van het college, doelstellingen, overzicht en planning in het sociale domein in kaart zijn gebracht voor de komende jaren. Deze agenda houden we gezamenlijk met de raad actueel. Zo zorgen we in het sociale domein voor samenhang en verbinding.
Transformatieopgave
Binnen het sociaal domein blijven we onze energie inzetten op de transformatie. Het is namelijk steeds nodig om te kunnen blijven inspelen op de veranderende samenleving, mogelijkheden op innovatie en om passende ondersteuning en begeleiding van mensen naar werk ook op langere termijn goed, toegankelijk en betaalbaar te houden. Dit doen we door maatwerk na te streven, te werken volgens 1 plan 1 huishouden 1, het creëren van collectieve voorzieningen en datagericht te sturen. De volgende acties uit de procesaanpak zijn hieraan gekoppeld: focus in de wijken; buurthuis 2.0; regievoering; preventieplan en monitoring op de toekomst.
Soort wijziging
Status
Doelstelling - Normale leven versterken (opgroeien en onderwijs)
We versterken het normale leven. Meer dan 90% van de jongeren redt zich met een algemene voorziening of in het sociaal netwerk en doet geen beroep op een maatwerkvoorziening.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Doelstelling - Toegang
Toegang biedt ondersteuning aan alle jongeren die het (even) niet op eigen kracht of met hun omgeving kunnen redden.De medewerkers Team Toegang Jeugd werken in alle gevallen volgens het uitgangspunt 1 gezin, 1 plan en 1 regisseur.
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Toelichting
Doelstelling - Jeugdhulp
Bevorderen dat ondersteuning op maat wordt geboden, voor een zo kort mogelijke tijdsduur, en zo lang als nodig en tegelijkertijd creëren van een vangnet voor jeugdigen die ondersteuning nodig hebben of geen netwerk hebben
Relatie met strategisch doel
Oog voor elkaar
Vanuit het Verbindend Kader Sociaal Domein werken we aan een samenhangende aanpak voor het sociaal domein. Op dit moment zien we dat we onze transformatiedoelen financieel hebben bereikt. We waarderen de bijdrage van onze partners hieraan.
Eigen regie en oplossingen in de sociale leefomgeving van onze inwoners zijn uitgangspunt. De doorontwikkeling van onze teams in de toegang sluit daar goed bij aan. Door stevig te investeren in preventie hopen we een goede sociale basis te creëren. Als zorg en ondersteuning nodig is, maken we dat mogelijk. Ook helpen we zoveel mogelijk mensen aan het werk of begeleiden hen naar werk-leerroutes door Inzet op Maat. Omdat investeren in preventie helpt, is er de komende drie jaar een investeringsfonds preventie. Met dit fonds ondersteunen we initiatieven die bijdragen aan een sterke basisvoorziening in de wijken en dorpen. Zij zorgen daarbij dat inwoners geen of een kleiner beroep hoeven doen op maatwerkvoorzieningen. Bij succes maken we dit structureel.
We bouwen verder aan onze toegang in het sociaal domein. Daarbij bevorderen we samenwerking tussen alle schakels in de levensfasen van onze inwoners “Van Wieg naar Werk”. Verder investeren we in veilig en gezond opgroeien in Deventer. We sluiten aan bij de ambities die Deventer heeft op gebied van “verjongen en versterken arbeidsmarkt”. We willen een veilige omgeving om op te groeien met een gezonde leefstijl en goed onderwijs, met uitdagende vrijetijdsbestedingen in de buurt of stad en zicht op toekomstbestendig werk in onze gemeente. Dit draagt bij aan een sociaal en economisch sterk Deventer.
Door de coronacrisis doet een grotere groep mensen een beroep op onze voorzieningen. We helpen mensen waarbij zij zelf regie houden. We helpen bij het vinden van werk. Werk is belangrijk om volwaardig mee te doen aan de samenleving en maakt mensen gelukkiger. Ook sporten en beweging vinden wij belangrijk, zowel voor de sociale binding als voor de gezondheid. Niet alleen georganiseerd maar ook geïntegreerd en ingepast in onze dagelijkse leefomgeving gaat sporten en bewegen meer een plek krijgen de komende jaren. We werken verder aan het project van vervangende nieuwbouw voor het vmbo in Deventer en de sporthal Keizerslanden. Ook stelt het college voor miljoenen te investeren in vernieuwing van scholen Splithofstraat, Colmschaterenk, Borgele en Zwaluwenburg. Deze projecten dragen bij aan onze ambitie om te investeren in goed onderwijs voor jongeren en sportgelegenheid voor onze inwoners.
Als gemeente Deventer hebben we de ambitie en doelstelling dat: “Alle inwoners van Deventer (van jong tot oud) kunnen rondkomen en meedoen in de samenleving. Dit zonder dat zij stress ervaren van geldzorgen en (problematische) schulden”. We bieden ondersteuning en indien nodig inkomensondersteunende regelingen. We proberen schulden te voorkomen of in een zo vroeg mogelijk stadium op te lossen of beheersbaar te maken. Ook zetten we ons in om overerving van armoede tegen te gaan. We zorgen voor duurzame oplossingen en beseffen dat we hierbij ook de organisaties in de stad heel hard nodig hebben. Gezien alle landelijke en lokale ontwikkelingen is deze inzet nodig. Nog te veel gezinnen hebben geldzorgen en te veel kinderen groeien op in armoede. Wellicht kunnen we nooit alle armoede en schuldenproblematiek in Deventer oplossen, maar dat is wel het uitgangspunt.
Dat bereiken we door in te zetten op zowel inkomensondersteunende en participatie-bevorderende regelingen. Maar ook door ondersteuning en advies aan inwoners. Immers, we hebben regelingen die inwoners helpen, maar het streven is om hun situatie te verbeteren zodat ze die regelingen niet of minder nodig hebben.
Prestaties
Toelichting
Wijzigingen deze periode
Omschrijving | Taakveld | Soort afwijking | |
---|---|---|---|
School Marke Zuid prijsstijging en Breeam-ENG | 4.2 Onderwijshuisvesting | Prijsstijging | |
Met nota 2023-292 is de raad geïnformeerd over de herziene budgetaanvraag voor de nieuwbouw school Marke Zuid. Als gevolg van de indexering van het normbedrag van €25,5 miljoen stijgt het normbedrag prijspeil 2023 naar €25.940.005. Op basis van de second opinion bedraagt het geactualiseerde budget dat de gemeente beschikbaar moeten stellen voor de school €26.768.594. Aan de raad wordt voorgesteld om het nieuwbouwbudget voor de school te verhogen met €1.242.946 (verschil tussen geactualiseerd budget en begroting). Toekenning van het aanvullende budget leidt tot toename van de al begrote kapitaallasten. Uitgaande van oplevering in het jaar 2025 vangen de kapitaallasten aan in het jaar 2026. Ten opzichte van de begroting worden de structurele kapitaallasten €72.000 (in het eerste jaar van afschrijving) hoger. Dit komt ten laste van de algemene middelen. De fasering is geactualiseerd, met als gevolg dat rente en afschrijving later beginnen. Dit leidt tot een eenmalig voordeel van €1.351.767 ten gunste van de algemene middelen over de periode 2023 tot en met 2025. Met de motie BREEAM excellent en ENG wil de raad invulling geven aan de duurzaamheidsambities. Gezien deze extra ambitie, wordt voorgesteld het investeringsbedrag van €1.573.000 (inclusief BTW) eenmalig te dekken ten laste van de algemene middelen via een storting in 2024 in de kapitaallastenreserve. De kapitaalslasten van deze investering worden vanaf 2026 gedekt uit de reserve. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Inkoopmodel Jeugdhulp prijsstijging 2023 en verder | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | Prijsstijging | |
Zoals toegelicht in de raadsmededeling 2023-120 is de aanbesteding jeugdhulp 2023 afgerond. Het bestuur van RSJ IJsselland heeft in lijn met de oproep van de VNG op 1 februari 2023 ingestemd met een hoger indexatiepercentage en een hoger pleegzorgtarief. Dit met terugwerkende kracht vanaf 1 januari 2023. Voor de gemeente Deventer heeft RSJ de financiële impact van dit besluit berekend op €318.000 voor het jaar 2023. Voorgesteld wordt om dit tekort te dekken uit de algemene middelen. Dit tekort komt bovenop de knelpunten die bij de derde kwartaalrapportage 2022 (€340.000) en de in de begroting 2023 (€310.000 voor gecertificeerde instellingen) eenmalig zijn gedekt. In totaal is in de begroting 2023 de prijsstijging van €968.000 eenmalig afgedekt. Voor 2024 en verder zijn geen middelen gereserveerd. Bovenstaande nadelen voor 2023 door RSJ berekend via een impactanalyse met als uitgangspunt de productie 2021 (exclusief de effecten van het woonplaatsbeginsel). Aangezien het volume sinds 2022 is gestegen, is het waarschijnlijk dat het werkelijke nadeel voor 2023 en verder hoger uitvalt. Daarom wordt voorgesteld om het nadeel van €968.000 structureel te dekken uit de algemene middelen, temeer omdat de volumestijgingen uit 2022 als gevolg van het woonplaatsbeginsel eenmalig zijn afgedekt. Een reëel risico is dat de volumestijging in bepaalde mate structureel is. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Stijging aantal jeugdigen woonplaatsbeginsel | 6.72 Maatwerkdienstverlening 18- | Risico | |
Als gevolg van wijzigingen in het woonplaatsbeginsel vallen vanaf 2022 meer jeugdigen onder verantwoordelijkheid van Deventer. Het Rijk heeft de gemeente daarvoor €1,5 miljoen beschikbaar gesteld. De werkelijke kosten voor deze jeugdigen liggen echter hoger. In de 3e kwartaalrapportage 2022 is eenmalig €700.000 extra beschikbaar gesteld om de kosten te kunnen dekken. Op dit moment is -mede als gevolg van het nieuwe inkoopmodel- nog geen goede inschatting te maken van het eventuele structurele effect. Dekking: Dekking (nog) niet van toepassing | |||
VNG norm 2023 Onderwijshuisvesting | 4.2 Onderwijshuisvesting | Autonome afwijking | |
Bij de begroting 2022 zijn investeringen geraamd voor het IHP Onderwijs. De investeringsbedragen zijn gebaseerd op de ruimte behoefte van deze scholen (o.a gebaseerd op leerlingenprognoses) ten tijde van het opstellen van de begroting 2022 en de toen geldende VNG normen (uit 2021). De VNG normen worden jaarlijks herzien (o.a. indexering, bouwnormen etc.) De investeringsbedragen moeten worden geactualiseerd op basis van de VNG Norm 2023. Voor de investeringen voor Colmschaterenk, VSO Deventer van SOTOG (Splithofstraat), Zwaluwenburg, tijdelijke uitbreiding Kei 13 en nieuwbouw school in Lettele leidt dit tot in totaal tot €2 miljoen extra benodigd investeringsbudget. Toekenning van het verhoogde investeringsbudget leidt tot structureel hogere kapitaalslasten (€62.000 vanaf 2027). We stellen voor de verhoging van de kapitaalslasten te dekken uit de algemene middelen. De stelpost onderwijshuisvesting kan hiervoor worden ingezet. De fasering is ook geactualiseerd. Een aantal investeringen zullen later starten. Dit leidt tot eenmalig voordeel van €993.000 in de periode 2023 tot en met 2026. Dekking: Verrekening met algemene middelen | |||
Groei leerlingen SOTOG | 4.2 Onderwijshuisvesting | Overige afwijking | |
Het gebouw Bierstraat wordt gebruikt zolang de vervangende nieuwbouw nog niet is gerealiseerd. De Bierstraat is niet groot genoeg voor de huisvesting van de toekomstige aantallen leerlingen in het VSO. Per 1 september 2023 ontstaat hier al een acuut huisvestingsknelpunt door een verwachte leerlingentoename van 30 à 40, wat in het VSO gelijk staat aan 6 à 7 groepen. De verwachting is dan ook dat met de oplevering van een gebouw de prognose van 125 leerlingen, VSO Deventer gehaald wordt. Dekking: Dekking (nog) niet van toepassing | |||
Technische wijziging | 9.0 Meerdere | Overige afwijking | |
De cijfers in de programma’s worden ook aangepast naar aanleiding van technische wijzigingen. Zie voor nadere informatie de bijlage. Dekking: Dekking binnen eigen programma |
Exploitatie | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Lasten | 46.386 | 1.651 | 48.037 | -311 | 47.726 |
Baten | 4.424 | 1.061 | 5.486 | 2 | 5.488 |
Saldo | -41.961 | -590 | -42.551 | 313 | -42.238 |
Exploitatie: Specificaties wijzigingen deze periode (bedragen x €1.000)
Onderwerp | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
School Marke Zuid prijsstijging en Breeam-ENG | Lasten | -189 | -428 | -858 | 134 | 134 |
---|---|---|---|---|---|---|
Inkoopmodel Jeugdhulp prijsstijging 2023 en verder | Lasten | 318 | 968 | 968 | 968 | 968 |
VNG norm 2023 Onderwijshuisvesting | Lasten | -404 | -375 | -238 | 25 | 62 |
Technische wijziging | Lasten | -34 | 16 | 15 | 15 | 15 |
Totaal lasten | -309 | 181 | -113 | 1.142 | 1.179 | |
Baten | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Totaal baten | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
Saldo | 312 | -179 | -1.602 | -1.141 | -1.178 |
Reserves | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Storting | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Putting | 357 | 84 | 441 | -42 | 399 |
Saldo | 357 | 84 | 441 | -42 | 399 |
Investeringen | |||||
(bedragen x€1.000) | |||||
Primitieve begroting | Begrotingswijzigingen | Begroting na wijzigingen | Wijzigingen deze periode | Begroot cumulatief | |
Uitgaven | 15.646 | 18.901 | 34.547 | -25.779 | 8.769 |
Inkomsten | 0 | 143 | 143 | 0 | 143 |
Saldo | -15.646 | -18.758 | -34.405 | 25.779 | -8.626 |
Exploitatie (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
---|---|---|---|---|---|
Jeugd en onderwijs | Meerjarenbegroting 2023-2026 | 46.395 | 4.424 | -41.971 | |
3e kwartaalrapportage 2022 | 767 | 248 | -519 | ||
4e kwartaalrapportage 2022 | 897 | 813 | -84 | ||
Verhoging krediet KC Rivierenwijk | -42 | 0 | 42 | ||
Aanbestedingsresultaat KC Borgele | -20 | 0 | 20 | ||
Onderwijshuisvesting 2023 | 41 | 0 | -41 | ||
Totaal programma | 48.038 | 5.485 | -42.553 | ||
Reserves (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Jeugd en onderwijs | Meerjarenbegroting 2023-2026 | 0 | 357 | 357 | |
4e kwartaalrapportage 2022 | 0 | 84 | 84 | ||
Totaal programma | 0 | 441 | 441 | ||
Investeringen (bedragen x €1.000) | |||||
Programma | Besloten via | Lasten | Baten | Saldo | Document |
Jeugd en onderwijs | Meerjarenbegroting 2023-2026 | 15.646 | 0 | -15.646 | |
4e kwartaalrapportage 2022 | 18.768 | 143 | -18.625 | ||
Verhoging krediet KC Rivierenwijk | 1.156 | 0 | -1.156 | ||
Aanbestedingsresultaat KC Borgele | -1.023 | 0 | 1.023 | ||
Totaal programma | 34.547 | 143 | -34.404 |
1e kwartaal
Naam | Taakveld | Voortgang | Stand van zaken | |
---|---|---|---|---|
Aanpassing Slingerbos - Inhuizing zonnewijzer | 4.2 | Op koers | Voor de aanpassing in het gebouw van de basisschool Slingerbos ivm medegebruik van de basisschool Zonnewijzer is een vergoeding toegekend. De vergoeding is, conform het in 2021 geraamde bedrag incl. indexaties, aan de schoolbesturen toegekend. | |
Facelift Enkdwarsstraat | 4.2 | Op koers | Eerste deel van de facelift is afgerond. Het tweede deel wordt in samenhang met de doorontwikkeling van het IHP opgepakt | |
Marke Zuid VMBO | 4.2 | Behoeft aandacht | Zie leidraad grote projecten | |
Nieuwbouw Splithofstraat gymlokaal | 4.2 | Op koers | In afwachting van locatie en de aanbesteding | |
Nieuwbouw Splithofstraat school | 4.2 | Op koers | In afwachting van de locatie en de aanbesteding | |
Uitbreiding KC Borgele permanent | 4.2 | Op koers | In afwachting van raadsbesluit extra krediet aanvraag agv aanbestedingsresultaat en toevoeging van een lift | |
Uitbreiding Kindcentrum Rivierenwijk | 4.2 | Op koers | Bouw is gestart. Onlangs is besloten over het aanvullend benodigde budget. Dit nav het aanbestedingsresultaat. | |
Vervangende nieuwbouw Sancta Maria Lettele | 4.2 | Behoeft aandacht | voor de vervangende nieuwbouw Sancta Maria Lettele volgt een raadsvoorstel voor de financiële gevolgen die verband houden met de locatiekeuze | |